23 August 2009

Salam Ramadhan



Salam Ramadhan buat semua. Cepat tul..dah tiba bulan puasa, dan dah 3 hari kita posa. Memang cepat masa berlalu. Bila citer pasal bulan posa nie, antara benda yg tak leh terlepas dari ingatan :

1. Bersahur & berbuka ngan famili kat kpg masa 1 Ramadhan tu...
2. Bazar Ramadhan - Rambang mata nak beli juadah, pastu bile time berbuka minum air jer dah kenyang
3. Buffe buka posa - ni lagi satu pembaziran, mana taknya bayar mahal2 tp makan tak smpai pun reger tu tul dak
4. Antara makanan fav masa bulan posa - murtabak, roti john, tak pun ayam golek hehe
5. Time rehat - TIDO hehe

Tu diantaranya la...kalau korang ada pengalaman2 lain leh tambah lagi. Tapi time bulan posa nie yang paling aku terkenang sgt..masa dulu2, aku ni jadi postmen tuk opah aku. Korang pernah tak tukar2 juadah ngan jiran2...ha aku jadi tukang hantarnya la. Walaupun rumah jiran berjauhan, tetap gak dpt juadah yg opah aku masak. Opah akan masak banyak2, pastu aku ler kena pi hantar makanan tu. Pastu Jiran akan balas semula...mmg meriah la makanan kalau bertukar2 nie. Kenangan nie mmg tak dpt di lupakan sampai bila2.

Tapi tu dulu, skang nie jiran selang sebuah rumah pun dah tak kenal. Nasib baik la jiran sebelah rumah aku ok...semalam dia bagi juadah kat kita org, Pajeri terung ngan Ayam Goreng. tu yg terus aku teringat zaman kecik2 dulu. Tu yg lagi membuatkan bulan puasa kita meriah...bukan kerana nak raya jer. Masih boleh ke dia praktikan lagi amalan camtu? Nostalgia betul...

P/S: Time rehat di bulan posa nie aku adakan sesi mengajar After Effect, sapa nak belajar leh la datang sini...hehe

0 comments: