03 June 2009

Opera 10 beta buat korang semua


Salam semua...

Tgh hari nie aku rasa malas nak kuar lunch, so aku layan la update blog nie. dah lama tak layan, di sbbkan ke sibukan smpai time rehat pun tak sempat nak update.

Kali nie nak citer sikit pasal browser nan satu ni, nama dia OPERA 1o, tp dia org keluarkan yg beta punya dulu...bukan beta raja tu..ni kira percubaan. aku baru download dan dah pun guna. setakat nie function dia ok gak cuma ada beberapa benda yg tak jalan yakni widget dia. kat sini aku senaraikan antara ciri2 terbaru Opera 10 Beta nie:

1. Opera Turbo for fast browsing on slow connections (yang nie tak tau ler, sbb kat opis tak pakai dail up)
2. New visual tabs and sleek design (yang nie aku cuba)
3. Speed Dial your way (yang nie aku cuba gak)
4. Resizable search field (yang nie aku cuba)
5. 40% faster engine and cutting-edge Web standards support (rasa-rasa cam betul hehe...)
6. Web integration (yang nie aku TAK cuba)

Jadi buat korang yg nak merasai version terbaru dari opera leh la download kat sini selamat mencuba adios amigos http://www.opera.com/browser/next/

0 comments: